יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

מפגשי אומנות

כבר הרבה זמן שאנחנו נפגשים עם חברים בימי שישי בבוקר לטיול ביער. בשל ההצלחה הגדולה כל כך של מפגשי "שישי בטבע" לא מפתיע אותי הכייף הגדול שבא עם "שלישי אומנותי".
כבר כמה שבועות שאנחנו נפגשים בימי שלישי בשלוש במטרה לעסוק ביצירה ביחד. כשכולם מגיעים, הילדים כל כך שמחים להפגש אחד עם השני וההתרגשות גדולה. הם משחקים בבית או בחוץ ובמקביל אנחנו מסיימות לארגן את איזור היצירה. כשהכל מוכן מזמינים אותם למוסך. לפעמים הם באים מיד, לפעמים צריך קצת לשכנע...
ואז זה מתחיל.... 







כשהתחלנו עם מפגשי האומנות, החלטנו שמה שחשוב לנו זה חווית היצירה, ולא התוצר הסופי. לכן אנחנו לא מנסים ליצור משהו, אלא להתנסות עם חומרי יצירה ותהליכי עבודה שונים.  
בתמונות אפשר לראות את כל הטוב שבמפגשים אבל תוך כדי היצירה, יש גם לא מעט בלאגן, תלונות ("אני רוצה מכחול כמו שלו", "לא נותנים לי את הצבע שאני רוצה" וכו") ותחושת כאוס.
אנחנו רק בתחילת דרכנו, ואני בטוחה שככל שנמשיך עם המפגשים האלו, התהליך רק ימשיך להשתפר. 

“All young children are great artists.
The importance of their art
 is in the act of creating with confidence
 and in using their imaginations.
 It is our sacred trust
 not to take away this gift from our children,
 but to encourage and nurture it at every opportunity.”
~ Susan Striker


כל מפגש יצירה שכזה מסתיים גם במקלחות משותפות, משחקים, סיפורים או הצגת תיאטרון בובות, השתוללות בכל הבית, קפיצה על כל דבר אפשרי ממזרונים ועד ספות, וכמובן ארוחת ערב נהדרת שיונתן אחראי עליה. 




4 תגובות:

  1. נראה ממש ממש נחמד! למרות שאני חייבת להודות שאני מחזיקה מהאומץ שלך לארח משהו כזה בביתכם...:)

    השבמחק
  2. הפעילות האמנותית מתבצעת מחוץ לבית (או ממש בחוץ, או במחסן שיש לנו ליד הבית). כשמסיימים, נכנסים ישר לאמבטיה כך שחוץ מצעצועים שמפוזרים להם בבית, באמת שאין זכר לאירוח- פרט לחוויות נהדרות ויצירות אומנות נוספות(:

    השבמחק
  3. הנה לך הבעיה - אצלנו כשמבקרים ילדים, הם רוצים להיות בתוך הבית שלנו, ולא בחצר. למרות כל מה שיש בחצר. והורים מעודדים: "תראו איזה צעצועים יפים..":)

    השבמחק
  4. אני מניחה שהמשחקים אצלכם שונים ממה שהילדים רגילים מהבית, וזה מושך אותם פנימה?
    אצלנו, לשמחתי, יש חצר מאוד אטרקטיבית כך שהילדים מאוד אוהבים להיות בחוץ. בחורף זה יהיה שונה אני מניחה. בטוח נהיה גם בחוץ, אבל הרבה יותר בפנים. נתמודד עם זה כשזה יגיע (: 

    השבמחק